4.9/5 from 234+ Google Reviews

2 year warranty

Repair within 1-3 days

Sustainable solution

De meest voorkomende problemen met de DQ381 DSG-7 versnellingsbak

DQ381 DSG-beoordelingen om u te helpen kostbare versnellingsbakstoringen te voorkomen

De meest voorkomende vragen over DQ381 DSG-versnellingsbak:

 

  • Hoe duurzaam is de DQ381-versnellingsbak? 
  • Hoeveel kost het repareren van een DQ381 DSG-versnellingsbak? 
  • DQ250 of DQ381 DSG-versnellingsbakken: welke moet u kiezen?
  • Hoe kunnen de prestaties van de DQ381-versnellingsbak worden verbeterd? 
  • Is het de moeite waard om een ​​auto te kopen met de DQ381 DSG-versnellingsbak? 
  • Wat moet u weten voordat u een auto met de DQ381 DSG-versnellingsbak koopt?

De DQ381 DSG-versnellingsbak, die in voertuigen van de VAG-groep wordt gemonteerd, is een automatische transmissie waarover gemengde meningen bestaan ​​onder bestuurders. De belangrijkste problemen zijn schokken bij het schakelen, een vertraagde gasrespons en problemen met de duurzaamheid. Vergeleken met de DQ250 presteert het nieuwe model slechter op het gebied van soepele werking en koppelbeheer.


Belangrijke informatie: 

  • De versnellingsbak reageert trager op het gaspedaal, schakelt langzamer of verliest de versnelling.
  • Er is sprake van schokken in lage versnellingen, vooral in het stadsverkeer 
  • Het is minder duurzaam dan de DQ250-modelversnellingsbak 
  • Mogelijke verbetering door aanpassing van de software 
  • Verbeterde versnellingsbakprestaties in de sportmodus

Hoe bedien ik de DQ381 DSG-versnellingsbak correct?

Een correcte bediening verlengt de levensduur van de DSG DQ381 aanzienlijk

  • Stop altijd bij "D" of "P"
  • Laat de versnellingsbak opwarmen voordat u dynamisch gaat rijden
  • Vermijd frequente D-N-R-wisselingen
  • Begin niet plotseling bergopwaarts te rijden
  • Ververs de olie regelmatig
  • Overbelast de versnellingsbak niet in de sportstand


De meest voorkomende problemen met de DSG DQ381-versnellingsbak:

De DSG DQ381 heeft last van een aantal veelvoorkomende gebreken die het rijcomfort beïnvloeden. Problemen met de DQ381 DSG uiten zich meestal in schokken bij het schakelen en een vertraagde reactie op het gaspedaal. De klachten komen vaker voor in het stadsverkeer.

Ook melden bestuurders problemen met het differentieelmechanisme, wat leidt tot onaangename klopgeluiden. Het uitvalpercentage van de DSG DQ381 is vaak te wijten aan een defecte TCU (Transmission Control Unit) besturingseenheid. Het ontwerp van deze versnellingsbak bleek minder succesvol dan dat van het vorige DSG DQ250-model.

 

Duurzaamheid van de DQ381 DSG-versnellingsbak

Uit de ervaring met de DSG DQ381 blijkt dat de eerste serieuze problemen zich voordoen na 60-80 duizend kilometer.

Monteurs adviseren om de olie vaker te verversen dan de fabrikant aanbeveelt. Gebruikers melden een aanzienlijk kortere levensduur van mechanische componenten dan bij de vorige generatie. De betrouwbaarheid van de DSG DQ381 wordt aanzienlijk slechter beoordeeld dan die van de DQ250.

De belangrijkste onderdelen dienen na 4-5 jaar normaal gebruik vervangen te worden. De koppelingen vertonen veel eerder tekenen van slijtage dan bij het vorige model, de DQ250.


Hoeveel kost het repareren van een DQ381 DSG-versnellingsbak? 

De reparatiekosten van de DQ381-versnellingsbak liggen aanzienlijk hoger dan die van handgeschakelde versnellingsbakken. Het vervangen van nieuwe mechatronica kan 3.000 euro kosten.

Ons alternatief is het reparatie van defecte mechatronica. De reparatie elimineert fabrieksmatige productiefouten. De prijs voor het repareren van alleen de mechatronica DQ381 zonder montage in jou auto varieert van 350 tot 500 euro. De prijs voor het repareren van een defecte mechatronica DQ381 met montage bedraagt ​​1000-1500 euro.

Regelmatig onderhoud voorkomt ernstigere storingen. Olie verversen elke 40-60 duizend kilometer. Het is ook de moeite waard om bij elk bezoek aan het servicecentrum een ​​computerdiagnose uit te voeren. Vind uw onderdeel op onderdeelnummer.


DQ250 of DQ381 DSG-versnellingsbakken: welke moet u kiezen?

In recensies van de DQ381 wordt deze vaak vergeleken met zijn voorganger, de DQ250. Het oudere ontwerp is soepeler in gebruik en duurzamer. Bij dagelijks gebruik biedt de DQ250 een voorspelbaarder gedrag.

De nieuwere DQ500 DSG-versnellingsbakken verhelpen de meeste problemen van de DQ381. Ze bieden een beter koppelbeheer en een snellere gasrespons. Bovendien bieden ze een hogere mechanische sterkte.

In het compacte segment is ook de DQ200-versnellingsbak het overwegen waard. Hij is lichter en eenvoudiger van constructie dan de DQ381. Het werkt beter in auto's met een lager vermogen.


Hoe kunnen de prestaties van de DQ381-versnellingsbak worden verbeterd?


Door de software aan te passen, kunt u de prestaties van de DQ381 aanzienlijk verbeteren. Nieuwe software lost een aantal tearingproblemen op.

Regelmatige olieverversing elke 40-60 duizend kilometer heeft een aanzienlijke invloed op de soepele werking. Het is ook de moeite waard om de versnellingsbak na elke oliewissel aan te passen. Regelmatige diagnostiek helpt om problemen in een vroeg stadium te detecteren.

De software-update verandert de schakelkarakteristieken. De versnellingsbak functioneert na de aanpassing voorspelbaarder.


Voordelen van de DQ381 DSG-versnellingsbak:

  • De versnellingsbak kan goed overweg met een hoog koppel.
  • De DSG DQ381 schakelt snel in de sportmodus.
  • De versnellingsbak zorgt voor een laag brandstofverbruik op de weg.
  • Het systeem past zich aan de rijstijl van de bestuurder aan.
  • Het rijcomfort is hoog.

 

De meest voorkomende problemen met de DQ381 DSG-7 versnellingsbak

  • Maak een afspraak voor DSQ DQ381 revisie tegen een voordelige prijs

    Kies voor een revisie met lagen kosten die de problemen van de Mechatronic DSG DQ381 van uw auto oplost. U ontvangt naast een scherpe prijs voor de revisie van de Mechatronic DQ381 ook minimaal een jaar garantie. De gemiddelde hersteltijd is één tot twee werkdagen. Wilt u een afspraak inplannen voor de reparatie van uw auto of wilt u meer weten over onze werkwijze? Bel ons via +31 687 120 809 of stuur een e-mail naar info@abstuurapparaten.nl.

  • Foutcodes gerelateerd aan de DSG DQ381 Transmissie:

    • 10666 / P1735 00 - Clutch position sensor 1 - electrical fault
    • 10668 / P1736 00 - Clutch position sensor 2 - electrical fault
    • 2-4-R versnellingen werken niet
    • 1-3-5 versnellingen werken niet
    • Melding op de kilometerteller - Versnellingsbakstoring

    Bij ons bedrijf kunt u ook terecht voor een revisie van uw stuurapparaten. Daarnaast bestaat ons assortiment uit diverse reparatiewerkzaamheden van ABS-pompen voor motoren.

Repair form

Would you like to submit a defective product for repair?

  • Pack the device and send it by post to ABS Control Devices
  • Please include the completed REPAIR FORM
Repair form

What our customers say...

Lees de meest recente reviews van klanten die u voorgingen.