DQ381 DSG-beoordelingen om u te helpen kostbare versnellingsbakstoringen te voorkomen
De meest voorkomende vragen over DQ381 DSG-versnellingsbak:
- Hoe duurzaam is de DQ381-versnellingsbak?
- Hoeveel kost het repareren van een DQ381 DSG-versnellingsbak?
- DQ250 of DQ381 DSG-versnellingsbakken: welke moet u kiezen?
- Hoe kunnen de prestaties van de DQ381-versnellingsbak worden verbeterd?
- Is het de moeite waard om een auto te kopen met de DQ381 DSG-versnellingsbak?
- Wat moet u weten voordat u een auto met de DQ381 DSG-versnellingsbak koopt?
- De versnellingsbak reageert trager op het gaspedaal, schakelt langzamer of verliest de versnelling.
- Er is sprake van schokken in lage versnellingen, vooral in het stadsverkeer
- Het is minder duurzaam dan de DQ250-modelversnellingsbak
- Mogelijke verbetering door aanpassing van de software
-
Verbeterde versnellingsbakprestaties in de sportmodus
Hoe bedien ik de DQ381 DSG-versnellingsbak correct?
Een correcte bediening verlengt de levensduur van de DSG DQ381 aanzienlijk
- Stop altijd bij "D" of "P"
- Laat de versnellingsbak opwarmen voordat u dynamisch gaat rijden
- Vermijd frequente D-N-R-wisselingen
- Begin niet plotseling bergopwaarts te rijden
- Ververs de olie regelmatig
- Overbelast de versnellingsbak niet in de sportstand
De meest voorkomende problemen met de DSG DQ381-versnellingsbak:
De DSG DQ381 heeft last van een aantal veelvoorkomende gebreken die het rijcomfort beïnvloeden. Problemen met de DQ381 DSG uiten zich meestal in schokken bij het schakelen en een vertraagde reactie op het gaspedaal. De klachten komen vaker voor in het stadsverkeer.
Ook melden bestuurders problemen met het differentieelmechanisme, wat leidt tot onaangename klopgeluiden. Het uitvalpercentage van de DSG DQ381 is vaak te wijten aan een defecte TCU (Transmission Control Unit) besturingseenheid. Het ontwerp van deze versnellingsbak bleek minder succesvol dan dat van het vorige DSG DQ250-model.
- 2-4-R versnellingen werken niet
- 1-3-5 versnellingen werken niet
- P0805 Functie koppelingspositiesensor onjuist
- P1735 (10666) Positiesensor koppeling 1, elektrische fout
- P1736 (10668) Positiesensor koppeling 2, elektrische fout
- Melding op de kilometerteller - Versnellingsbakstoring
- Schok bij terugschakelen - treedt vooral op in de 2e en 3e versnelling
- Bericht op de kilometerteller - Versnellingsbakstoring
- Vertraagde reactie op gas - tot 2-3 seconden vertraging
- Kloppend geluid van differentieel - vooral bij het wegrijden
- Problemen met de besturingselektronica - verkeerde versnellingswisselingen
Duurzaamheid van de DQ381 DSG-versnellingsbak
Uit de ervaring met de DSG DQ381 blijkt dat de eerste serieuze problemen zich voordoen na 60-80 duizend kilometer.
Monteurs adviseren om de olie vaker te verversen dan de fabrikant aanbeveelt. Gebruikers melden een aanzienlijk kortere levensduur van mechanische componenten dan bij de vorige generatie. De betrouwbaarheid van de DSG DQ381 wordt aanzienlijk slechter beoordeeld dan die van de DQ250.
De belangrijkste onderdelen dienen na 4-5 jaar normaal gebruik vervangen te worden. De koppelingen vertonen veel eerder tekenen van slijtage dan bij het vorige model, de DQ250.
Hoeveel kost het repareren van een DQ381 DSG-versnellingsbak?
De reparatiekosten van de DQ381-versnellingsbak liggen aanzienlijk hoger dan die van handgeschakelde versnellingsbakken. Het vervangen van nieuwe mechatronica kan 3.000 euro kosten.
Ons alternatief is het reparatie van defecte mechatronica. De reparatie elimineert fabrieksmatige productiefouten. De prijs voor het repareren van alleen de mechatronica DQ381 zonder montage in jou auto varieert van 350 tot 500 euro. De prijs voor het repareren van een defecte mechatronica DQ381 met montage bedraagt 1000-1500 euro.
Regelmatig onderhoud voorkomt ernstigere storingen. Olie verversen elke 40-60 duizend kilometer. Het is ook de moeite waard om bij elk bezoek aan het servicecentrum een computerdiagnose uit te voeren. Vind uw onderdeel op onderdeelnummer.
DQ250 of DQ381 DSG-versnellingsbakken: welke moet u kiezen?
In recensies van de DQ381 wordt deze vaak vergeleken met zijn voorganger, de DQ250. Het oudere ontwerp is soepeler in gebruik en duurzamer. Bij dagelijks gebruik biedt de DQ250 een voorspelbaarder gedrag.
De nieuwere DQ500 DSG-versnellingsbakken verhelpen de meeste problemen van de DQ381. Ze bieden een beter koppelbeheer en een snellere gasrespons. Bovendien bieden ze een hogere mechanische sterkte.
In het compacte segment is ook de DQ200-versnellingsbak het overwegen waard. Hij is lichter en eenvoudiger van constructie dan de DQ381. Het werkt beter in auto's met een lager vermogen.
Hoe kunnen de prestaties van de DQ381-versnellingsbak worden verbeterd?
Door de software aan te passen, kunt u de prestaties van de DQ381 aanzienlijk verbeteren. Nieuwe software lost een aantal tearingproblemen op.
Regelmatige olieverversing elke 40-60 duizend kilometer heeft een aanzienlijke invloed op de soepele werking. Het is ook de moeite waard om de versnellingsbak na elke oliewissel aan te passen. Regelmatige diagnostiek helpt om problemen in een vroeg stadium te detecteren.
De software-update verandert de schakelkarakteristieken. De versnellingsbak functioneert na de aanpassing voorspelbaarder.
Voordelen van de DQ381 DSG-versnellingsbak:
- De versnellingsbak kan goed overweg met een hoog koppel.
- De DSG DQ381 schakelt snel in de sportmodus.
- De versnellingsbak zorgt voor een laag brandstofverbruik op de weg.
- Het systeem past zich aan de rijstijl van de bestuurder aan.
- Het rijcomfort is hoog.
De meest voorkomende problemen met de DQ381 DSG-7 versnellingsbak
Formulaire de réparation
Vous souhaitez soumettre un produit défectueux pour réparation ?
- Emballez l'appareil et envoyez-le par courrier à ABS Control Devices
- Veuillez inclure le FORMULAIRE DE RÉPARATION complété