Is de regeleenheid 722.9 van de 7G-tronic versnellingsbak defect?
Een storing in de regeleenheid van de automatische transmissie EGS 722.9 7G-tronic is een veelvoorkomend probleem bij Mercedes Benz-auto's met een automatische transmissie. Dit ontstaat doordat de metalen onderdelen en de voeringen van de koppelingsplaat die in de olie zweven, na verloop van tijd slijten. Het vijlsel dat hierbij ontstaat, zorgt ervoor dat de sensoren en kleppen verstopt raken, waardoor onze controller meer stroom moet leveren. Hierdoor raken de sensoren en de circuits oververhit. Daarom is het bij de regelaar onder andere belangrijk om de olie goed te verzorgen en deze regelmatig te verversen.
Symptomen van een beschadigde 7 G-Tronic regeleenheid
De meest voorkomende hiervan zijn:
- Motorwaarschuwingslampje gaat branden
- De 7G-tronic versnellingsbak schakelt over naar de noodmodus, waardoor de auto zijn vermogen verliest
- De versnellingsbak schokt bij het schakelen naar de D- of R-stand
- Geen versnelling mogelijk
- Onverstaanbaar RPM-signaal van sensor - Signaal verstoord
- Niet rijden toegestaan
- Abrupte en onjuiste versnellingswisselingen
- De auto start in de derde versnelling als het MIL-lampje brandt
- Geen communicatie met de versnellingsbakcontroller
- Interne snelheidssensorfout
De volgende fouten kunnen worden veroorzaakt door:
- Interne kortsluitingen
- Draadbreuk
- In-line kortsluitingen
- Mechanische schade aan de impulsring
- Verontreiniging van de vijlsels
Hoe u de automatische transmissiecontroller van de Mercedes 7G-Tronic verwijdert en installeert:
De belangrijkste oorzaak van het uitvallen van de automatische versnellingsbak van de Mercedes 7G-Tronic (722.9) is de olie (ATF). Deze olie zorgt voor de smering van de versnellingsbak en de aansturing van de hydrauliek. Regelmatige olieverversing kan weliswaar helpen om het falen van uw apparaat uit te stellen, maar u moet er rekening mee houden dat het, net als elk ander mechanisch onderdeel, na verloop van tijd kapot kan gaan. Hoewel het beter is om de reparatie en het updaten van de controller aan professionals over te laten, moeten we bijvoorbeeld ook zelf in staat zijn om vervuiling uit de versnellingsbak te verwijderen.
Demontage en montage van de 7G-tronic controller in enkele stappen:
- We beginnen met het aftappen van de olie uit de versnellingsbak
- We schroeven het deksel van de doos los
- Wij verwijderen het oliefilter
- We demonteren de hydraulische plaat (hierop wordt onze 722.9-controller geschroefd)
- Wij demonteren de magneetventielen.
- We schroeven onze controller los van het bord (we sturen alleen de 722.9 TCU controller)
Wij sturen het ter reparatie naar ABS Stuurapparaten.
Let op!
Denk eraan om het pakket veilig voor te bereiden voor verzending. Hiermee voorkomt u dat de regeleenheid tijdens het transport beschadigd raakt. Dit is belangrijk omdat het componenten bevat zoals sensoren en kleppen die gemakkelijk beschadigd kunnen raken.
Na de reparatie moet de regeleenheid opnieuw worden gemonteerd, moet de versnellingsbak worden ontlucht, moet er een aanpassing worden uitgevoerd en moeten de fouten worden gewist.
Computerdiagnostiek en de meest voorkomende fouten die het weergeeft
De meest voorkomende fouten bij 7G-tronic-controllers zijn:
- P0715, P0716, P0717, P0718, P2204, P2205, P2206, P2207 – Y3/8n1 Turbinesnelheidssensor (VGS)
- P2766, P2767, P2768, 8705, P2201, 8704, P2200 – Y3/8n2 Interne toerentalsensor
- P0720, P0721, P0722, P0723 – Y3/8n3 Buitenboord-/Uitgangs-RPM-sensor
- P0705, P0706 – Y3/8s1 Bereikselectiesensor
- P0778 – Y3/8y5 Magneetventiel rembediening B1
- P2725 – Y3/8y6 Rembedieningsmagneetventiel B2
- P2725, P0778– Y3/8y7 Magneetventiel rembediening B3
- P2759 – Y3/8y8 Magneetventiel voor de regeling van de wrijvingskoppeling
- P0705 – Component Y3/8S1 (selectiebereiksensor (VGS)) is defect
- P0706 – Y3/8S1 (selectie bereiksensor (VGS)
- P2216 – Component Y3 / 8S1 (Selectiebereiksensor (VGS)) De aanpasreeks vond buiten bereik plaats
Bij ABS Stuurapparaten bieden we een snelle en effectieve regeneratie van de TCU 722.9 transmission, zonder dat dure onderdelen vervangen hoeven te worden. De gehele reparatie duurt 1-3 werkdagen en garandeert de volledige functionaliteit van het versnellingsbak systeem, zonder extra codering.
U bespaart niet alleen op dure vervangingen van onderdelen, maar u krijgt ook kwaliteitsgarantie bij elke reparatie. Onze geavanceerde diagnostische hulpmiddelen en ervaring maken reparaties snel en effectief.
Bij ABS Stuurapparaten bieden we twee handige oplossingen:
Verzendingsreparatie: Stuur ons uw EGS 722.9 7G-tronic controller en wij voeren een professionele diagnose en reparatie uit.
Reparatie ter plaatse: U kunt naar ons servicecentrum komen, waar wij ter plaatse een uitgebreide reparatie en installatie uitvoeren. Ruim 95% van onze klanten beveelt onze service aan, dankzij nauwkeurige reparaties en snelle service. Uw veiligheid is onze prioriteit.