4,9/5 Google Reviews

2 jaar garantie

Reparatie binnen 1-3 dagen

Duurzame oplossing

Honda I-Shift Problemen: Diagnose en Oplossingen voor Koppelingsactuator en Schakelmotoren Storingen

Het I-Shiftsysteem is een zogenoemde gerobotiseerde handgeschakelde versnellingsbak toegepast in Honda Civic en Jezz. Het I-shift systeem bestaat uit 2 onderdelen de (TCU) koppelingsactuator en de schakelmotoren.

Honda halfautomatische transmissieproblemen veroorzaakt door defecte koppelingsactuator.

Het falen van de Honda I-SHIFT halfautomatische koppelingsactuator veroorzaakt meerdere versnellingsbak problemen, vaak beginnend met ‘N’ knipperend in de versnellingspositie-indicator en de constante verlichting van het transmissie- / I-Shift-foutlampje.

Terwijl het voertuig rijdt, zorgt een interne storing van de koppelingsactuator ervoor dat de versnellingsbak uit de geselecteerde versnelling valt en verdere selectie van versnellingen wordt voorkomen.

Als u toegang heeft tot diagnostische hulpmiddelen heeft u waarschijnlijk onderstaande foutcodes gezien in de koppelingsactuator.

Schakelmotoren

Bij een defecte schakelmotoren zal de auto niet goed of helemaal niet meer schakelen waardoor de auto niet meer goed te rijden is. Als u het voertuig met diagnostische hulpmiddelen laat scannen, krijgt u meestal de meest voorkomende foutcode van P0780 – Gear selection shift malfunction.

Honda I-Shift Problemen: Diagnose en Oplossingen voor Koppelingsactuator en Schakelmotoren Storingen

  • Foutcodes

    • P0810 Clutch actuator malfunction / Koppelingsactuator functiestoring
    • P0810 Clutch Position Control Error
    • P0919 Schakel positie fout (schakelmotoren)
    • P0919 Gear Shift Position Control Error (schakelmotoren)
    • Constant ‘F’ op het display
    • Auto start niet
    • Slecht schakelen
    • geen communicatie

    We adviseren altijd eerst ECU uit te lezen.

  • Onze oplossing

    De belangrijkste Auto-dealers zullen vaak proberen deze Durashift-problemen op te lossen door een dure vervangende koppelingsactuator aan te schaffen. Dit moet echter tegen extra kosten worden geprogrammeerd, wordt slechts geleverd met een korte fabrieksgarantie van één jaar.
    Onze oplossing is kosteneffectiever – een test en reparatie van uw originele koppelingsactuator met een garantie van 2 jaar en geen noodzaak voor hercodering. Tijdens de wederopbouw zullen we de diepgewortelde oorzaken uitwerken, zodat het nooit meer zal falen.

    SPOEDREPARATIE
    U kunt natuurlijk langs komen voor een SPOEDREPARATIE. We repareren defecte Durashift binnen 2 uur. Klaar terwijl u wacht! Vergeet u niet om van tevoren even contact met ons op te nemen.

Reparatieformulier

Wilt u een defect product ter reparatie aanbieden?

  • Verpak het apparaat en stuur het per post naar ABS-Stuurapparaten
  • Stuur het ingevulde REPARATIEFORMULIER mee
Reparatieformulier

Wat onze klanten zeggen...

Lees de meest recente reviews van klanten die u voorgingen.