TCU Mercedes-Benz Temic VGS 722.8
De TCU Temic VGS 722.8 is een model CVT dat vaak reparatie vereist in de Mercedes A- en B-klasse. Deze modellen zijn geproduceerd tussen 2003 en 2013. De monteurs van ABS-Stuurapparaten uit Heemskerk zijn bekend met de verschillende handelingen en revisies die nodig zijn om de CVT of TCU van uw Mercedes weer optimaal te laten rijden.
TCU reparatie bij een Mercedes: Mogelijke elektronische foutcodes
Bij een Mercedes TCU reparatie zijn er twee aspecten die de mechatronica bepalen: mechanisch en elektrisch. De bediening van de CVT wordt geregeld door mechatronica. Het mechanische gedeelte is het labyrint van kanalen en ventielen die zo diverse componenten binnen de CVT aansturen. Het elektronische gedeelte is de Temic VGS. Wanneer hier foutcodes in zijn opgeslagen van de interne snelheidssensoren, dan is dit een zeer goede indicatie van een defecte transmissieregelmodule. Wanneer de ECU van uw voertuig wordt gescand met diagnostische apparatuur, ziet u de meest voorkomende foutcode:
- 2722 Impermissible closing of hydraulic brake
- 2723 Impermissible opening of hydraulic brake
- 2731 Impermissible closing of hydraulic clutch
- 2732 Impermissible opening of hydraulic clutch
- 0722 speed sensor Y3/9b5
- 0793 speed sensor Y3/9b4
Op het moment dat een van de bovenstaande foutcodes worden uitgelezen, is het haast onvermijdelijk om geen TCU reparatie uit te voeren bij uw Mercedes.
Mogelijke Foutcodes
De meest voorkomende problemen en foutcodes bij de automatische transmissie:
Mercedes A-klasse W169 & B-klasse W245
- Raadplegen transmissie workshop: Display
- P0793 – Y3 / 9b4 Het toerental signaal (CVT (continu variabele automatische transmissie) toerental secundaire sensor) niet beschikbaar,
- P0722 – Y3 / 9b5 Het toerental signaal (CVT (continu variabele automatische transmissie) toerental secundaire sensor) niet beschikbaar,
- P0896 – Ongeldig instelbereik CVT,
- P0794 – Weergave van de secundaire sensor van de omwentelingen (Y3 / 9b4), overschreden maximale waarde,
- P0717 – Y3 / 9b3 signaal omwentelingssnelheid element (CVT (continu variabele automatische transmissie) omwentelingssnelheid primaire sensor) niet beschikbaar
- P0794 – Weergave omwentelingen primaire sensor (Y3 / 9b3), maximale waarde overschreden,
- P0730 – Overbrengingsverhouding in continu variabele automatische transmissie CVT niet toegestaan,
TCU Mercedes-Benz 7G-Tronic
Deze TCU is een automatische versnellingsbak en was in 2003 de eerste met zeven versnellingen voor personenauto’s. Deze zijn voor Mercedes geproduceerd door Continental. Ook deze TCU maakt deel uit van de mechatronica van de versnellingsbak. Wanneer deze gescand wordt door de diagnostische apparatuur komen hier mogelijk de volgende foutcodes uit:
Mogelijke Foutcodes
- 0721 – The signal from component Y3/8n3 (Output speed sensor VGS)
- 0717 – The signal from component Y3/8n1 (Turbine speed sensor VGS)
- 0722 – The signal from component Y3/8n3 (Output speed sensor VGS)
- 2767 – The signal from component Y3/8n2 (Internal speed sensor VGS)
Y3/8N1 – Snelheidssensor turbine
- P0717 – The signal from component Y3/8n1 (Turbine speed sensor (VGS)) is not available
- P0718 – Component Y3/8n1 (Turbine speed sensor (VGS)) is defective
Y3/8N2 – Snelheidssensor inter9n
- P2200 – The signal from component Y3/8n2 (Internal speed sensor (VGS)) in not available
- P2201 – Component Y3/8n2 (Internal speed sensor (VGS)) is defective
- P2767 – The signal from component Y3/8n2 (Internal speed sensor (VGS)) in not available
- P2768 – Component Y3/8n2 (Internal speed sensor (VGS)) is defective
Y3/8N3 – Snelheidssensor output
- P0722 – Output Speed Sensor No Signal
- P0723 – Output Speed Sensor (VGS) is defective
Y3/8S1 – Schakelstandensensor
- P0705 – Transmission Range Sensor Circuit Malfunction
- P2716 – Pressure Control Solenoid “D” Electrical
TCU Mercedes-Benz 9G-Tronic
Symptomen van een beschadigde 9G-Tronic regeleenheid: Fouten met betrekking tot: snelheidssensor turbinewiel, interne transmissiesnelheid, uitgaande as, positiesensor parkeervergrendeling, smeerdruk elektromagneet, koppelingsbediening, meerschijfsrembediening, werkdruk en blokkeerkoppeling van de omvormer.
Mogelijke Foutcodes
- P07B700 - The pressure sensor signal is invalid
- P073E00 - Reverse gear does not engage
- P07B7 - Druksensor signaal ongeloofwaardig
- P073E - Achteruitversnelling is defect
Waar is onze dienstverlening op gebaseerd?
Het repareren van de besturingseenheid in Mercedes betekent het diagnosticeren en verwijderen van alle problemen en storingen die in dit systeem kunnen optreden.
- Probleemoplossing: De eerste stap is het identificeren van een probleem met de transmissieregeling of andere door de ECU bestuurde functies. Denk hierbij aan foutmeldingen op de boordcomputer zoals een transmissiefoutmelding, schakelproblemen of andere onregelmatigheden.
- Probleemcodes lezen: De technicus leest de foutcodes uit het geheugen van de ECU, die informatie kunnen verschaffen over de oorzaak van het probleem. Diagnostische tests:
- Diagnostische tests worden uitgevoerd om de werking van verschillende transmissiecomponenten te controleren, zoals versnellingspositiesensoren, elektromagneten, snelheidssensoren en meer. Dit helpt bij het vaststellen van de specifieke oorzaak van het probleem.
- Repareer of vervang beschadigde componenten: Als een beschadigd onderdeel, zoals een sensor of magneetklep, wordt geïdentificeerd, kan een technicus dat onderdeel repareren of vervangen.
- Software-updates: Vaak kunnen ECU-software-updates bepaalde transmissieproblemen oplossen. Een technicus kan een software-update uitvoeren om de prestaties te verbeteren en bugs te elimineren.
Het repareren van de controller kan een complex proces zijn, waarvoor geavanceerde kennis en geschikte diagnostische hulpmiddelen nodig zijn. Daarom wordt het doorgaans aanbevolen om gebruik te maken van de diensten van een gekwalificeerde technicus of werkplaats die gespecialiseerd is in Mercedes-Benz-voertuigen.
Maak een afspraak voor de diagnose van uw auto
Wilt u een TCU reparatie voor uw Mercedes? Maak dan een afspraak bij ABS-Stuurapparaten in Heemskerk, de specialist in elektronica. Onze monteurs repareren de vastgestelde foutmeldingen in uw transmissie. Heeft u verdere vragen of wilt u meer weten over onze werkwijze? Neem dan contact met ons op via ons contactformulier.
Op een gerepareerde onderdeel krijgt u van ons 2 jaar garantie.
Het door u opgestuurde onderdeel wordt bij ons gerepareerd. Omdat u hetzelfde onderdeel gerepareerd retour krijgt, vermijdt u onnodige installaties en coderen van uw voertuig.