REPARATIE TCU MERCEDES
TEMIC VGS 722.8 EN CONTINENTAL 7G -TRONIC TCU 722.9

Screenshot_20200209-103058_Allegro
TCU Mercedes A-Klasse Bj. 2003 – 2013
7G-Tronic

TCU MERCEDES TEMIC VGS 722.8

Mercedes A klasse als Mercedes B klasse die geproduceerd zijn tussen 2003 en 2013 hebben vaak problemen met de Automatische Transmissie Temic VGS 722.8 een CVT (Continu Variabele Transmissie).

De bediening van de CVT wordt geregeld door mechatronica: een component dat deels bestaat uit mechanica en elektronica. Met het mechanische gedeelte bedoelen we in dit geval het labyrint van kanalen en de ventielen die via deze kanalen diverse componenten binnen de CVT kan aansturen. Foutcodes van mechanische gedeelte:

  • 2722 Impermissible closing of hydraulic brake
  • 2723 Impermissible opening of hydraulic brake
  • 2731 Impermissible closing of hydraulic clutch
  • 2732 Impermissible opening of hydraulic clutch

Met het elektronische gedeelte bedoelen we de TCU Temic VGS. Deze TCU (Transmissie control unit) Temic 722.8 is namelijk zeer gevoelig voor storingen. Wanneer de ECU van uw voertuig wordt gescand met diagnostische apparatuur, ziet u de meest voorkomende foutcode: 0722 speed sensor Y3/9b5 ; 0793 speed sensor Y3/9b4. Als u foutcodes hebt opgeslagen voor de interne snelheidssensoren, is dit een zeer goede indicatie dat u een defecte transmissieregelmodule / geleiderplaat.


TCU Mercedes-Benz 722.9 7G-Tronic

Mercedes-Benz 7G-Tronic automatische versnellingsbak. De eerste automatische transmissie met 7 versnellingen voor personenauto’s. De versnellingsbak wordt sinds 2003 op Mercedes-modellen geïntroduceerd. TCU (Transmissie control unit) 7G-tronic 722.9 Continental. Continental is de naam van de fabrikant die de TCU voor de 7G-Tronic heeft gemaakt. TCU maakt deel uit van de mechatronica van deze versnellingsbak. Mechatronica is een complex onderdeel dat bestaat uit mechanica (in dit geval een hydraulisch blok) en elektronica (TCU en sensoren). Deze TCU (Transmissie control unit) Continental 722.9 is namelijk zeer gevoelig voor transactie. Wanneer de ECU van uw voertuig wordt gescand met diagnostische apparatuur, ziet u de meest voorkomende foutcode: Dit geldt niet alleen voor snelheidssensoren:

  • P0717 / P0718 – Y3 / 8n1
  • P2766 / P2767 / P2768 – Y3 / 8n2
  • P0720 / P0721 / P0722 / P0723 – Y3 / 8n3

Als u foutcodes hebt opgeslagen voor de interne snelheidssensoren, is dit een zeer goede indicatie dat u een defecte transmissieregelmodule / geleiderplaat.

MOGELIJKE FOUTCODES

De meest voorkomende problemen en foutcodes bij de automatische transmissie:

Mercedes A-klasse W169 & B-klasse W245

  • Raadplegen transmissie workshop: Display
  • P0793Y3 / 9b4 signaal toerentalsnelheid element (CVT (continu variabele automatische transmissie) toerental secundaire sensor) niet beschikbaar,
  • P0722Y3 / 9b5 signaal toerentalsnelheid element (CVT (continu variabele automatische transmissie) toerental secundaire sensor) niet beschikbaar,
  • P0896 – Ongeldig instelbereik CVT,
  • P0794 – Weergave van de secundaire sensor van de omwentelingen (Y3 / 9b4), overschreden maximale waarde,
  • P0717Y3 / 9b3 signaal omwentelingssnelheid element (CVT (continu variabele automatische transmissie) omwentelingssnelheid primaire sensor) niet beschikbaar
  • P0794 – Weergave omwentelingen primaire sensor (Y3 / 9b3), maximale waarde overschreden,
  • P0730 – Overbrengingsverhouding in continu variabele automatische transmissie CVT niet toegestaan,

Mercedes 7-G Tronic 

  • 0721 – The signal from component Y3/8n3 (Output speed sensor VGS)
  • 0717 – The signal from component Y3/8n1 (Turbine speed sensor VGS)
  • 0722 – The signal from component Y3/8n3 (Output speed sensor VGS)
  • 2767 – The signal from component Y3/8n2 (Internal speed sensor VGS)

Y3/8N1 – Snelheidssensor turbine

  • P0717 – The signal from component Y3/8n1 (Turbine speed sensor (VGS)) is not available
  • P0718 – Component Y3/8n1 (Turbine speed sensor (VGS)) is defective

Y3/8N2 – Snelheidssensor intern

  • P2200 – The signal from component Y3/8n2 (Internal speed sensor (VGS)) in not available
  • P2201 – Component Y3/8n2 (Internal speed sensor (VGS)) is defective
  • P2767 – The signal from component Y3/8n2 (Internal speed sensor (VGS)) in not available
  • P2768 – Component Y3/8n2 (Internal speed sensor (VGS)) is defective

Y3/8N3 – Snelheidssensor output

  • P0722 – Output Speed Sensor No Signal
  • P0723 – Output Speed Sensor (VGS) is defective

Y3/8S1 – Schakelstandensensor

  • P0705 – Transmission Range Sensor Circuit Malfunction
  • P2716 – Pressure Control Solenoid “D” Electrical

Op een gerepareerde TEMIC en 7G-TRONIC krijgt u van ons 2 jaar garantie.

Het door u opgestuurde onderdeel wordt bij ons gerepareerd. Omdat u hetzelfde onderdeel gerepareerd retour krijgt, vermijdt u onnodige installaties en coderen van uw voertuig.

WILT U EEN DEFECTE TCU MERCEDES AANBIEDEN?

  • Verpak het apparaat en stuur het per post naar ABS-Stuurapparaten
  • Stuur het ingevulde REPARATIEFORMULIER mee

Heeft u vragen of wilt u meer informatie? Neem gerust contact met ons op!

Contact:

  • Vechtstraat 27,
    1946 BB Beverwijk